Jak pisze dziennik, opakowanie dmuchanego ryżu w czekoladzie, opatrzone rysunkiem twarzy Azjaty w kapeluszu, uznano za rasistowskie. Uznano, że wizerunek mężczyzny to nic innego, jak skutek przesądów. Azjata na opakowaniu dmuchanego ryżu jest bowiem „jaskrawożółty" i ma „oczy skośne jak u sobotniego pijaka", co wyraźnie świadczy o rasizmie.
Prawdziwą krytyki wywołała także kampania lodów na patyku Nogger Black, o smaku lukrecji i w nugatowej polewie. Szwedzkie Centrum do Walki z Rasizmem uznało nazwę za uwłaczającą, mimo iż producent tłumaczył, że inkryminowana nazwa pochodzi po prostu od słowa „nugat", a słowo „black" - od koloru lukrecji.
Jak pisze "Rz", o rasizm posądzono także liczący sobie 80 lat kultowy komiks „Tintin w Kongo". Zdaniem krytyków, przedstawia Afrykę i jej rdzennych mieszkańców jako „ogólnie głupich i czarnych jak węgiel Afrykańczyków".
Źródło: rp.pl
Opracował: G.K.
Zagadka kto w Skandynawii jest bardziej socjalny anty rasistowski i bardziej lewicowy Szwecja czy Norwegia a może Dania?bo widzę że konkurs trwa..aż mi żal zwycięzców..
OdpowiedzUsuńMaya