Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów ostrzegła małe
firmy, które umieściły na swoich wystawach otrzymane od lidera opozycji
plakaty wymierzone w podatek od CO2, że mogą wprowadzać klientów w
błąd, a jest to wykroczenie, za które grozi grzywna 6,6 tys. AUD.
Lider opozycji, WCz. Antoni Abbott wraz z rzecznikiem opozycji ds.
małych firm, wysłali do piekarni, sklepów, rzeźników, kawiarni i pralni w
kilku okręgach wyborczych, w których zwykle wygrywa Partia Pracy, ok. 7
tys. przesyłek z plakatami zwracającymi uwagę na szkodliwe skutki
podatku od CO2.
Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów wyjaśniła, że plakat
sam w sobie nie wprowadza w bład, jednak jeśli zostanie umieszczony na
wystawie sklepowej, a następnie sklep podniesie ceny z przyczyn innych
niż podatek od CO2, klienci mogliby sądzić, że za podwyżki winien jest ten podatek.
Źródło: www.smh.com.au
Opracował: Piotr Kadaj
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz