niedziela, 10 czerwca 2012

# Varg Vikernes o sterowaniu ludźmi.

TŁUMACZENIE: 
Varg: Czy mogę powiedzieć o czym pomyślisz ,zamin to zrobisz?

Dziennikarz: Wcześniej powiedziałbym ,że "nie". Po tym jak zapytałeś powiem "może". 

V: Nie wiesz. Możemy spróbować prawda? Więc...chciałbym ,żebyś napisał na kartce np.5. Nie musisz tego napisać musisz to przeczytać na głos. Tyle powinno wystarczyć ,przeczytaj to od góry do dołu ,głośno.

D: pięć , pięćdziesiąt pięć ,pięćset pięćdziesiąt pięć , pięć tysięcy pięćset pięćdziesiąt pięć.

V:Teraz zrób to ponownie.

D:pięć , pięćdziesiąt pięć ,pięćset pięćdziesiąt pięć , pięć tysięcy pięćset pięćdziesiąt pięć.

V:Teraz ,zrób to jeszcze raz.

D: pięć , pięćdziesiąt pięć ,pięćset pięćdziesiąt pięć , pięć tysięcy pięćset pięćdziesiąt pięć.

V:Teraz pomyśl o kolorze. Pomyślałeś o kolorze. Teraz pomyśl o narzędziu. Pomyślałeś o narzędziu. Czy tym kolorem był czerwony?

D: Nie.

V:Mam w kieszeni małe zapiski. Więc powiedz mi jaki to był kolor?

D:Niebieski.

V:A narzędziem był?

D:Młotek.

V:Młotek...? Spójrz na tą notatkę. Jaki kolor jest tam zapisany?

D: Niebieski.

V: Niebieski. Oddaj to. Teraz spójrz na tą notatkę. Jakie narzędzie jest tu zapisane?

D:Młotek.

V:Młotek...więc uważasz ,że byłem w stanie określić ,że pomyślisz o kolorze niebieskim i młotku zanim to zrobiłeś. Czy to tego nie dowodzi?

D: (kilka słów bez ładu i składu)

V:Nie ,grunt polega  na tym,że nie jestem w stanie czytać Twoich myśli.Powiedzieć o czym pomyślisz ,zanim pomyślisz. Jednak istota ludzka jest bardzo przewidywalna. Każdy człowiek jest bardzo przewidywalny. Przepraszam ,nagrałeś to? Widać ,że na karteczkach było "niebieski" i "młotek"?

Kamerzysta: Nie ,ale ja to widziałem.

V:A Ty to przeczytałeś na głos ,ok. A więc człowiek jest bardzo przewidywalny. Jeżeli ja ,jakiś przeciętny więzień jestem w stanie przewidzieć ,iż pomyślisz "niebieski" i "mlotek"...czy to nie przerażające wiedzieć ,że ludzie którzy tworzą programy telewizyjne wiedzą co pomyślimy zanim pomyślimy? Byłem w stanie przewidzieć ,że pomyślisz o "niebieskim" i "młotku" i mogę się do tego ustosunkować prawda? Zachować się jakoś i w ten sposób kontrolować Ciebie. I...jeżeli to robię ,to czy naprawdę jesteś wolny? Kiedy ja mówię odpowiednie rzeczy ,bo wiem co pomyślisz ,więc mogę tym manipulować. To nie jest dla Ciebie wolność prawda? Ty nie jesteś wolny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz