środa, 22 sierpnia 2012

# Giną emerytury.

Nie ma emerytur z OFE. Zaginęły między ZUS a funduszami - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Wg dziennika, tylko niewielki procent kobiet, które gromadziły pieniądze w OFE i osiągnęły wiek emerytalny, dostaje emeryturę kapitałową. Część może nawet nie wiedzieć, że nie dostaje należących się im pieniędzy, bo średnie świadczenie z OFE to zaledwie 80 zł, podczas gdy ZUS wypłaca średnio około 1800 zł. Zdaniem towarzystw ubezpieczeniowych, w wielu wypadkach winę ponosi ZUS, który nie przekazuje odpowiednich informacji do funduszy.
Jedna z czytelniczek gazety nie otrzymuje świadczenia z OFE od września zeszłego roku, kiedy osiągnęła wiek emerytalny. Gdy zapytała w swoim towarzystwie ubezpieczeniowym, dlaczego tak się dzieje, odpowiedziano jej, że ZUS nie powiadomił o jej przejściu na emeryturę. Zakład twierdzi jednak, że przesłał odpowiednie dokumenty. Zdaniem ekspertów, takich przypadków jest dużo.

Źródło: dziennik.pl
Opracował: G.K.

1 komentarz:

  1. Od 2000 roku jak pracowałam w ubezpieczeniach i zobaczyłam przeliczniki emerytalne to już wiedziałam że jedyna moja i nie moja tylko szansa na emeryturę to samodzielnie odkładać co miesiąc po o.1-1,5 tysiąca.Jest tylko jedna wada w naszym kraju mało kto może sobie faktycznie na to pozwolić..a państwo dba by było to niemożliwe stąd widzę że najlepsza opcja to praca na czarno,za legalne żyć,a nielegalne odłożyć..ot taki kraj i takie normy..

    Maya

    OdpowiedzUsuń