środa, 7 grudnia 2011

# Agora przejęła strategiczne domeny internetowe bez otwartego przetargu.

Koncern Agora po cichu wydzierżawił kluczowe narodowe domeny. Już teraz ich podstrony przekierowują na gazetę.pl - podaje "Puls Biznesu".

Dziennik podaje, że koncern od niedawna dzierżawi 2 kluczowe z punktu widzenia promocji Polski za granicą, domeny: Polska.pl i Poland.pl. Już część adresów z Polska.pl (np. wideo.polska.pl czy literatura.polska.pl) przekierowuje na serwisy Agory.
Dotychczas oba narodowe adresy należały do NASK, publicznego instytutu zarządzającego m.in. domenami z końcówką pl. Przekazanie ich wydawcy "Gazety Wyborczej" wywołało poruszenie wśród osób zajmujących się biznesem internetowym - podkreśla gazeta. NASK nie ogłosił bowiem żadnego otwartego przetargu ani publicznego konkursu ofert.
- Ciekawe, jak to się w ogóle stało, że domeny z takim potencjałem nie należą do MSZ, które do promocji Polski na świecie używa dłuższych i mniej intuicyjnych domen polska.gov.pl i poland.gov.pl" - zastanawia się p. Daniel Dryzek, inwestor i analityk rynku domen.

Źródło: pb.pl
Opracował: G.K.

1 komentarz:

  1. U nas w Polsce wszystko jest w ogóle jakieś dziwne..coś co powinno być państwowe oddaje się w dzierżawę a coś co powinno być szeroko dostępne ukrywa przed światem i utrudnia dostęp mnożąc trudności...

    Maya

    OdpowiedzUsuń